Hoe herkent men de weg van de selef?

Waarlijk, veel van de groeperingen die zich toeschrijven aan de islaam zijn bewust van de voortreffelijkheid van de selef, hun eer en hun hoge rang. Daarom beweren veel van hen dat zij op de weg van de selef zitten, terwijl zij ver verwijderd zijn van hun leiding en pad.
Daarom is het dus verplicht voor ons om te weten hoe men de weg van de selef herkent; Zodat niemand kan beweren dat hij op de weg van de selef zit, terwijl dit niet het geval is.
En de methodiek van de selef kan men slechts kennen door de overgeleverde uitspraken van hen en niet door zo maar beweringen en het zich toeschrijven eraan.
Al-Imaam ad-Daarimie – rahiemahoe Allah – zei in zijn weerlegging op de djahmiyah: “Het verstandige bij ons is hetgeen dat overeenkomt met hun (de selef) leiding en het onbekende is hetgeen dat afwijkt van hen. En er is geen weg om hun leiding en methodiek te kennen behalve door deze athaar (uitspraken van de selef), en jullie hebben je afgescheiden van hen, en jullie hebben je ervan gevrijwaard zoals jullie dit beweerden, dus hoe volgen jullie de leiding?” [Ar-rad ‘ala al-djahmiyyah, pagina: 127-128]
Abu al-‘Abbaas ibn Taymiyyah – rahiemahoe Allah – zei: “Het is logisch dat als de methodiek van de selef herkend zou worden aan de overleveringen van hen dat men dan terugkeert naar de athaar die overgeleverd zijn van hen, en als men deze alleen maar kan herkennen door zuivere bewijsvoering, dat eenieder die een uitspraak bij hem als de correcte ziet en zegt: “Dit is de uitspraak van de selef, omdat de selef alleen het correcte zeggen, en dit is het correcte.”
Dit is wat de innoveerders er toe drijft dat een elk van hen beweert dat hij waarlijk op de methodiek van de selef zit, degene die dit zegt heeft zichzelf ten schande gemaakt door zichzelf toe te schrijven aan de methodiek van de selef zonder overlevering van hen maar slechts door zijn bewering dat zijn uitspraak de correcte is.
Wat betreft Ahl al-hadith zij vermelden de methodologie van de selef door de veelvuldige overleveringen, zij vermelden wie van de geleerden hun methodiek heeft overleverd, en soms overleveren zij dezelfde uitspraak als hen in dit onderwerp.” [Majmoe’ al-Fataawa, boek 4, pagina 151-152]
En ad-Dhahabi zei: “O dienaar van Allaah, als jij werkelijk van gerechtigheid houdt, stop dan bij de teksten van de Qur’aan en de Sunnah, kijk daarna wat de sahaba, taabi’ien, de geleerden van tafsir over deze verzen hebben gezegd, en wat zij vermelden behoort tot de methodiek van de selef.” [Al-‘uluw lil ‘Aliy al-‘Adiem, boek 1, pagina 246-247]
Uit het boek Fasloe al-maqaal fi wujub itibaa’ as-selef al-kiraam -pagina 50- van Shaykh Ahmed bin Muhammed an-Najjaar. Met voorwoord van Shaykh al-‘Allaamah Saalih as-Suhaymee

2 reacties:

cuiyan zei


Hallo mijn naam is CUIYAN uit de VS, ik wil de wereld vertellen over de geweldige en machtige spell caster genaamd Doctor NATHA, mijn man bedroog me en was niet langer toegewijd aan mij en onze kinderen toen ik hem vroeg wat het probleem was dat hij me vertelde viel uit liefde voor mij en wilde een scheiding, ik was zo hart gebroken ik huilde de hele dag en nacht, maar hij verliet het huis, ik was op zoek naar iets online toen ik een artikel zag hoe de grote en krachtige dokter NATHA zoveel in vergelijkbare situaties heeft geholpen zoals het mijne, hij e-mailadres was er dus ik stuurde hem een ​​e-mail om hem over mijn probleem te vertellen, hij vertelde me dat hij binnen een paar uur bij me terug zou komen, ik deed alles wat hij me vroeg de volgende dag te doen tot mijn grootste verrassing, mijn man kwam terug thuis en huilde en smeekte me om hem te vergeven en te accepteren, ben zo blij omdat mijn familie nu vol liefde is. Je kunt ook contact met hem opnemen ... Emil: drnathaliesand@gmail.com

    HEEFT OOK DE KUUR VOOR DE VOLGENDE VIRUS.
1) Als je je ex terug wilt.
(2) als je altijd slechte dromen hebt.
(3) U wilt op uw kantoor worden gepromoot.
(4) Je wilt dat vrouwen / mannen achter je aan rennen.
(5) Als u een kind / ZWANGERSCHAPSSPELL wilt.
(6) Je wilt rijk zijn.
(7) Je wilt je man / vrouw binden
voor altijd de jouwe.
(8) Als u financiƫle hulp nodig hebt.
(9) Hoe u bent opgelicht en u uw verloren geld wilt terugvorderen.
(10) Stop met scheiden
(11) ZEKER HIERVOOR ALLE SICKNESS / ZIEKTEN
(12) Loting winnen
(13) Genezen van hiv / aids
(14) LOTTERY / LOTTO SPELL WINNEN

Isabella zei

mijn man heeft geruchten over mij gehoord en deze problemen zorgden ervoor dat hij een scheiding aanvroeg en alles liep op rolletjes en deze zaak en de gedachte om mijn familie nu te verliezen heeft mijn hart ongelukkig gemaakt, dus ik bad om een ​​oplossing en een manier om dit te kunnen doen breng mijn man en kinderen terug en bewijs hem dat al deze dingen die hij over mij en de andere dame die in mijn kantoor werkte allemaal leugens zijn, want diep in mijn hart wist ik dat ik mijn man nooit zou bedriegen en nooit zal bedriegen. om dit hele verhaal kort te maken, mijn echtgenoot, zus uit de VS, hoorde alle problemen in de grond en vroeg me onmiddellijk om contact op te nemen met DR Fady, ze gaf me zijn contactgegevens en ik deed wat ze zei en DR Fady vertelde me dat alles goed zal komen in twee dagen over twee dagen zal mijn man voorgoed weer thuis komen en dit was precies wat er gebeurde en om deze reden zeg ik dat deze man echt is en ook iedereen kan helpen met een van de onderstaande problemen

VERLOREN MINNAAR TERUGBRENGEN.
HERSTEL VAN GEBROKEN HUWELIJKEN / RELATIES.
GENEZING VAN ZIEKTEN.
GEBED OVERWINNEN GEESTELIJKE AANVALLEN OF SLECHTE DROMEN.
GENEZING VOOR HSV 1 EN HSV 2.
TOTAAL VOOR INFECTIE SOA ETC.
EEN WEEKBEHANDELING EN GENEZING VOOR HIV IS GEGARANDEERD.
GEBED VOOR GELUKKIGE NUMMERS VOOR HET WINNEN VAN LOTTERIJEN.
ENZOVOORT......................
U kunt contact met hem opnemen @:www.Drfady720@gmail.com of u kunt hem WhatsAppen met dit nummer +2349039422406. 100% garantie.

Een reactie posten

Live duroos