Wie of wat is een Taghoet?

Elke Boodschapper nodigt zijn volk uit naar de Eenheid van en gehoorzaamheid aan Allaah en het laten van de toeschrijving van partners aan Hem en ongehoorzaamheid aan Hem. Allaah Ta’ala zegt: En voorzeker, wij hebben aan iedere oemmah (gemeenschap, natie) een Boodschapper gezonden (die zei), aanbid Allaah (alleen) en houd afstand van Taghoet. (Soerah an-Nahl Vers : 36)

Aanbid Allaah betekent: Gehoorzaam Hem, maak Hem één, wees standvastig op Zijn religie, en vermijd de Taghoet.

De Taghoet is een ieder die naast Allah aanbeden wordt terwijl hij daarmee eenstemt, en een ieder die met iets anders dan datgene wat Allaah heeft neergezonden regeert of daarnaar uitnodigt. At-Taghout komt (taalkundig) van At-Toeghjaan (tirannie) en dit betekent het overschrijden van de preken. Je zegt ´tagha´ tegen het water wanneer het zijn perken te buiten is gegaan. De Taghoet is degene die zijn perken te buiten is gegaan met zijn Shirk of Koefr, of naar één van de twee uitnodigt.

Iblies is de meest slechte Taghoet en hun leider, moge Allaahs Vloek op hem rusten hierna ieder die uitnodigt naar de aanbidding van zichzelf of het goed vindt, dat anderen hem aanbidden zoals: Farao en Namroed. (En één van de Slechtste Taghoet´s is ook) degene die beweert dat hij kennis heeft van het onwaarneembare zoals, voorspellers, waarzeggers en tovenaren in al Djahieliejah en in Islaam. (Verder is ook één van de slechtste Taghoet´s) degene die met iets anders regeert dan datgene wat Allaah heeft geopenbaard. Dit zijn de hoofden der Taghoet´s, en een ieder die de grenzen overschrijdt en buiten de gehoorzaamheid aan Allaah treedt heeft een ´´Taghout´´. Allaah (Soebhaanehoe wa Ta`ala) zegt:

Er is geen dwang in degodsdienst (niemand mag gedwongen worden om de Islaam te aanvaarden). Ar Rushd is duidelijk onderscheiden van al Ghay… (Soerah al-Baqarah Vers: 256)

Ar Rushd, dit houdt in: de Islaam en datgene waar de Profeet mee gekomen is al-Ghay, dit houdt in: ongeloof in Allaah en de dwaling. Allaah (Soebhaanehoe wa Ta`ala) zegt: …en hij die de Taghout (magiër, Satan, afgod, elke kopstuk van dwaling) verwerpt en in Allaah gelooft, heeft zeker de stevigste knoop vastgegrepen, die niet ontbonden kan worden. En Allaah is Alhorend, Alwetend. (Soerah al Baqarah Vers: 256)

Het verwerpen van de Taghoet houdt in: ´De ontkenning van hem en de overtuiging dat hij vals is, wat er toe leidt dat hij de Shirk verwerpt. Uitspraak van (Soebhaanehoe wa Ta`ala) …en in Allaah gelooft .. houdt in: ´Gelooft in dat Allaah de ware God is, Degene Die hij aanbidt. En (gelooft) in de Islaamitische Wet en in (het Profeetschap van) Mohammed en zich hieraan overgeeft. Want, dat is een gelovige! Hierna zegt Hij (Soebhaanehoe wa Ta`ala) ….heeft zeker de stevigste knoop vastgegrepen i.e.: vastgepakt …. De stevige knoop dit is La ilaaha illa Allaah. Kalimat at Tauwhied. En dit betekent: Hij heeft de knoop beetgepakt die onmogelijk kan worden gebroken. Beter gezegd, degene die deze (knoop) oprecht beetpakt en hier standvastig op blijft zal het Paradijs en gelukzaligheid bereiken. Want (knoop) heeft rechten end deze rechten zijn; Allaahs Tauwhied, gehoorzaamheid aan Hem en het volgen van Zijn Wetten.

door Shaych al-Iemaan al-Allaamah Abdoel Aziez ibn Baaz rahiemehoellaa


Hoeveel soorten Taaghoet bestaan er?

Er zijn vele soorten, maar van de voornaamste zijn er vijf:
- Iblies, de vervloekte door Allaah
- degene wordt aanbeden met zijn instemming
- degene mensen oproept om hem te aanbidden
- degene beweert de kennis te hebben van het onwaarneembare.
- degene regeert met andere wetten dan die door Allaah zijn gezonden.


[Wij zijn bevolen om er niet in te geloven en hun allen te vermijden en toe te wijden aan de wil van Allaah]

De Taghoet: Omar ibn Chattaab (radie Allaahoe `anhoe) heeft gezegd: De Taghoet is de shaitaan (de duivel).’’ (Overgeleverd door At-Tabarie in zijn Tafsier nr, 5834, 5835 e.a.)

Djaabir Ibn Abdillaah (radie Allaahoe `anhoe) heeft gezegd: ‘’De Taghoet zijn waarzeggers waar de satans op neerdalen (met kwade ingevingen).’’ (Overgeleverd door Ibn Abie Haatim en al-Boechaarie in zijn Sahieh (8/251).

Iemaam Maalik Ibn Anas (radie Allaahoe `anhoe) heeft gezegd: ‘’De Taghoet is alles dat naast Allaah aanbeden wordt’’ (Overgeleverd door Ibn Abie haatim zoals in Dor al-Manthoer (2/2)

Ibn Qayyim (rahiemehoellaah) heeft gezegd: ‘’De Taghoet is alles waar een dienaar zijn grenzen mee overschrijdt, van aanbedene. Gevolg (leider) of gehoorzamheid.’’ (Ibn Qayyim in Alaam al-Moewaqie’ien (1/53).

Allaah is de beste der Kenners!
bron: samengesteld door broeder abu_abdulwahhab

2 reacties:

cuiyan zei


Hallo mijn naam is CUIYAN uit de VS, ik wil de wereld vertellen over de geweldige en machtige spell caster genaamd Doctor NATHA, mijn man bedroog me en was niet langer toegewijd aan mij en onze kinderen toen ik hem vroeg wat het probleem was dat hij me vertelde viel uit liefde voor mij en wilde een scheiding, ik was zo hart gebroken ik huilde de hele dag en nacht, maar hij verliet het huis, ik was op zoek naar iets online toen ik een artikel zag hoe de grote en krachtige dokter NATHA zoveel in vergelijkbare situaties heeft geholpen zoals het mijne, hij e-mailadres was er dus ik stuurde hem een ​​e-mail om hem over mijn probleem te vertellen, hij vertelde me dat hij binnen een paar uur bij me terug zou komen, ik deed alles wat hij me vroeg de volgende dag te doen tot mijn grootste verrassing, mijn man kwam terug thuis en huilde en smeekte me om hem te vergeven en te accepteren, ben zo blij omdat mijn familie nu vol liefde is. Je kunt ook contact met hem opnemen ... Emil: drnathaliesand@gmail.com

    HEEFT OOK DE KUUR VOOR DE VOLGENDE VIRUS.
1) Als je je ex terug wilt.
(2) als je altijd slechte dromen hebt.
(3) U wilt op uw kantoor worden gepromoot.
(4) Je wilt dat vrouwen / mannen achter je aan rennen.
(5) Als u een kind / ZWANGERSCHAPSSPELL wilt.
(6) Je wilt rijk zijn.
(7) Je wilt je man / vrouw binden
voor altijd de jouwe.
(8) Als u financiële hulp nodig hebt.
(9) Hoe u bent opgelicht en u uw verloren geld wilt terugvorderen.
(10) Stop met scheiden
(11) ZEKER HIERVOOR ALLE SICKNESS / ZIEKTEN
(12) Loting winnen
(13) Genezen van hiv / aids
(14) LOTTERY / LOTTO SPELL WINNEN

Isabella zei

mijn man heeft geruchten over mij gehoord en deze problemen zorgden ervoor dat hij een scheiding aanvroeg en alles liep op rolletjes en deze zaak en de gedachte om mijn familie nu te verliezen heeft mijn hart ongelukkig gemaakt, dus ik bad om een ​​oplossing en een manier om dit te kunnen doen breng mijn man en kinderen terug en bewijs hem dat al deze dingen die hij over mij en de andere dame die in mijn kantoor werkte allemaal leugens zijn, want diep in mijn hart wist ik dat ik mijn man nooit zou bedriegen en nooit zal bedriegen. om dit hele verhaal kort te maken, mijn echtgenoot, zus uit de VS, hoorde alle problemen in de grond en vroeg me onmiddellijk om contact op te nemen met DR Fady, ze gaf me zijn contactgegevens en ik deed wat ze zei en DR Fady vertelde me dat alles goed zal komen in twee dagen over twee dagen zal mijn man voorgoed weer thuis komen en dit was precies wat er gebeurde en om deze reden zeg ik dat deze man echt is en ook iedereen kan helpen met een van de onderstaande problemen

VERLOREN MINNAAR TERUGBRENGEN.
HERSTEL VAN GEBROKEN HUWELIJKEN / RELATIES.
GENEZING VAN ZIEKTEN.
GEBED OVERWINNEN GEESTELIJKE AANVALLEN OF SLECHTE DROMEN.
GENEZING VOOR HSV 1 EN HSV 2.
TOTAAL VOOR INFECTIE SOA ETC.
EEN WEEKBEHANDELING EN GENEZING VOOR HIV IS GEGARANDEERD.
GEBED VOOR GELUKKIGE NUMMERS VOOR HET WINNEN VAN LOTTERIJEN.
ENZOVOORT......................
U kunt contact met hem opnemen @:www.Drfady720@gmail.com of u kunt hem WhatsAppen met dit nummer +2349039422406. 100% garantie.

Een reactie posten

Live duroos